ОВО БИ СВАКИ СРБИН ТРЕБАЛО ДА ПОГЛЕДА КЛИКНИ ОВДЕ!!!

Intervju General Jovan Milanovic

ПОЛИТИКА: Субота 12.март.2011

Ако се "одлепим" од Вранића, изузетно добри. Затичем себе у том амбијенту и после тога закључим да живим изван реалног света. Вранићев монолог о Косовском боју и српским јунацима ме опседа, притиска.

Интервју: ГЕНЕРАЛ ЈОВАН МИЛАНОВИЋ, стварни пуковник Вранић
из серије "Мој рођак са села"

НЕДОСТАЈЕ САМО БРИСЕЛСКА "ноћ српске судбине"


Те ноћи проживео сам три живота. Први, кад је официр НАТО-а донео документа о агресији у мој стан. Други, кад сам у поноћ кренуо са папирима према амбасади. И трећи, кад је пред зору последњи ред депеше послат у Београд


У Београду живи прави Миломир Вранић, само што није пуковник већ - већ генерал. Доскоро је, као већина гледалаца са занимањем пратио серију "Мој рођак са села". Али, са нешто јачим емоцијама од осталих. Пензионисани генерал-потпуковник Јован Милановић (1942), српски обавештајац из времена бомбардованја НАТО-а, инспирисао је сценаристу Радослава Павловића за лик пуковника Вранића, а да сам није знао да ће се епизоде из његовог  живота  наћи на екрану.

Рођен је у околини Куршумлије. Војну академију и највише војне школе завршио је у Београду. Радио је у Управи за ратно планирање Генералштаба до 1985. а након тога био је војни аташе у Алжиру и Тунису. По повратку у земљу још неко време је радио у Управи за ратно планирање, затим бива именован на функцију шефа кабинета начелника Генералштаба. Од 1995. године постављен је на место министра саветника у мисији СРЈ при ЕУ док га нису у октобру 1998 год. открили као војног обавештајца.



Од пролећа до јесени 1998. године у време када се разбуктавао рат на Косову и Метохији, прикупио је и доставио Београду око 1.000 страна информација и око 2.000 страна докумената. Поред осталог, ту су били и планови бомбардовања, за чије је циљеве, каже сазнао током лета те године, а за координате и друге детаље у септембру те године. Финални документ са циљевима, фазама и временом трајања агресије доставио му је мајор Пјер Анри Бинел, француски официр, који је због тога у децембру 2000 године у Паризу осуђен на велеиздају. Милановић је, кад је откривен у Бриселу, био у кућном притвору 49 дана. По повратку у земљу био је заменик шефа војне обавештајне службе.

Радослав Павловић кроз питку причу провукао је стварна дешавања. Многи нису знали, док су гледали серију, да је вранић стварни лик, по узору на Вас. Шта је аутентично у серији "Мој рођак са села"?  


Признајем да сам био веома збуњен када сам у некој од првих епизода серије у лику пуковника Вранића видео трагвое из свог живота. Аутор сценарија Радослава Павловића упознао сам на крају првог дела серије. Између Вранића и мене нема суштинске разлике, али ми је тешко да ту паралелу правим, а да небудем субјективан. Хајде да покушам. Обојица школовани, високообразовани официри, обавештајци са предходним војнодипломатским искуством. Обојица пензионисани више пута, неприлагођени и неприхваћени ни од једне власти.
        Милошевић више од шест месеци неће да чује за обавештајца из Брисела и његове информације о припреми агресије НАТО -а на СРЈ. Срећом, војска, као и увек, радила свој посао. Затрпан информацијама о оружаној угрожености земље (Европа бруји да је откривен српски шпијун у НАТО-у), он одлучује да нас остави тамо - "остајете до даљег јер је интерес земље виши од личног". Тако дословно гласидепеша која му је упућена. Постоктобарска власт сматра да Вранић и ја не можемо радити у систему одбране коме је НАТО постао пријатељ, па нас више пута пензионише и враћа у активну службу. За сваки празник, понеки пут и ванредно, зависно од тога која је странка на власти.
        И Вранић и ја одлазимо у "избеглиштво". Ја повремено, он стално. Он у родну Шумадију, а ја у родну Топлицу. Садимо воћке, косимо траву, реновирамо запуштене родитељске куће и посећујемо гробове, разговарамо са мртвим родитељима и осталим прецима. Исповедамо се. Једино нисам запазио да је Вранића прогонио Шојићева "есенција" Вилијам Монтгомери, амбасадор САД. Мене јесте. "Замолио" је Савезну владу да ме удаље са места саветника у СДПР-Југоинпорту јер сам био сметња за преузимање пројеката инфраструктурних објеката које је наша земља градила у њима непријатељским земљама. Вранићу у биографији недостаје "ноћ српске судбине", како је то рекао један страни новинар. Та ноћ у мени траје непрекидно. Те ноћи проживео сам три живота. Први кад је официр НАТО-а донео документа о агресији у мој стан. Помислио сам хоћемо ли обојица бити ликвидирани, или само ја. После два сата је изашао, видео сам да је прешао улицу и нестао. Други кад сам у поноћ кренуо са папирима према амбасади, потпуно сам и незаштићен, и трећи када је пред зору последњи ред депеше отправљен за Београд.

Јесу ли акције у којима је учествовао Вранић аутентичне и јесте ли Ви у свим главни актер?


Нисам питао аутора сценарија ко му је био консултант. Претпостављам да је информације добио из круга људи који ме добро познају. Мислим да је изградио лик универзалног српског обавештајца. И управо тај лик може да буде српски Џејмс Бонд. Догађаји и акције су реални, али нисам ја увек главни актер. Павловић ми је поклонио телевизијски роман "Мој рођак са села" са посветом....јунаку нашег времена". Био сам толико узбуђен да сам једва дошао до куће. Идеја о мемоарима сазрева у мени. Неке моје колеге, обавештајци, мисле како би о томе требало да пишу неки други људи кад се отворе архиви. Они се вероватно позивају на историјску дистанцу. Али, у архивима су само голе чињенице. Истина о којој ћу сведочити је на мојој страни, а не на Соланиној, Кларковој, Џејмија Шеја и Алистера Кембела. Зар ћу прећутати модел како стране службе ликвидирају такве као што смо Банел и ја? Наређење без потписа, само меморандум и број... Или план "Алфа С" НАТО-а са списком за ликвидацију 30 Срба међу којима сам био и ја, или план тајних служби у Бриселу да останем без дипломатског имунитета, а потом да ме препусте албанској или босанској мафији...

Јесте ли тада или до данас себи поставили питање да ли је исправно бранити земљу по сваку цену, или може бити исправно предати се?

Никад себи нисам постављао питање целисходности одбране земље. Српски официр тако не размишља. Одбрана земље је историјска и митолошка категорија и никад није била дилема српског војника. Српска војска није поражена током агресије НАТО-а. Поражена је политика.

Какви су ваши коментари на завршетак серије?

Ако се "одлепим" од Вранића, изузетно добри. Затичем себе у том амбијенту и после тога закључим да живим изван реалног света. Вранићев монолог о Косовском боју и српским јунацима ме опседа, притиска. Поручујем младим официрима да размишљају о томе. Војин Ћетковић је сјајно одглумио улогу. Немам замерке ни са стручне стране једног обавештајца.

Јавност је упозната да је недавно у старом Генералштабу, у седишти ВБА и ВОА, отворена историјска поставка развоја војне службе безбедности. Има ли Вас тамо?


Има.Са текстом посвећеним делу које сам учинио завршава се историја обавештајне службе 19. и 20 века. Ево последњег пасуса: "Ангажовање пуковника "тада већ генерала" Милановића у Бриселу значајно је допринело очувању борбене способности Војске Југославије и смањењу губитака током дејства ваздухопловних снага НАТО-а.
                                                                                                                            Вера Васић

Јова Милановић - 15-06-2013 Голи живот

0 коментара:

Постави коментар

Радански триптих

Радански крст

И крст лево сечен 2002 манасти Св.Спиридона код Бојника, а други сечен 2010 село Магаш испод Радана. Са по 33 год. старости.Трећи село Прилужани.

Богородица достојно ест

  © Copyright2010 Slike i zakon postanjaDesign by Izrada sajta 2009

PVC stolarija | Selidbe | Sudski tumac | Back to TOP  
Akumulator Auto stakla Servis letve volana Servis servo pumpe Adaptacija stanova Beograd Sigurnosna vrata decije torte svadbene torte torte laminat