ОВО БИ СВАКИ СРБИН ТРЕБАЛО ДА ПОГЛЕДА КЛИКНИ ОВДЕ!!!

Зашто медији нама манипулишу

Грамши је открио доминацију једне класе над другом класом, и то помоћу "културне хегемоније". По њему, доминацију у друштву остварује једна, елитна класа, и то тако што организује и спроводи моћ, остварену кроз технике потчињавања и вољно пристајање порчињених. Елитна класа има своје "агенте", а то су штампа, масовни медији, организована религија, школски систем и комерцијализоване популарне уметности.

Станко Црнобрња политика 21.12.2013

Пред сам крај године, кад нас окружује непрегледни ковитлац медијских прича, скандала, открића и полемика, можда ћемо се запитати: да ли медији свима нама манипулишу? Одговор је "Да" Медији манипулишу нама. И то одавно. То се односи на већину медија а првенствено на наше најтраженије, комерцијалне, масовне медије.

Како медији врше манипулацију јавности и читалаца? Ту је од велике помоћи анализа метода путем којих медији манипулишу јавно мњење коју је извео Наом Чомски, лингвиста и дугогодишњи борац за разоткривање свега онога што у савременом друштву не функционише онако како би требало. Док читате неке од њих, покушавате да сагледате у којој мери они (методи манипулације) нису присутни у нашем медијском окружењу. Ако их не приметите то је, свакако, разлог за задовољство. Онда имате и добру основу за безбрижну, и радосну, нову годину.

Према Чомском методи медијске манипулације су:

Преусмеравање пажње. И то са важних проблема на неважне. Медији јавност затрпавају огромном количином небитних информација. Циљ је да људи дођу у прилику да размишљају самостално јер би тако дошли и до суштине онога што се дешава. А то се не жели.

Стварање проблема. Циљ је да на медијски створене проблеме део јавности и реагује. Најчешћи случај јесте изазивање и непрестано приказивање насиља како би јавност лакше прихвата ограничавање слобода, бескрајну економску кризу и укидање социјалних достигнућа државе.

Одлагање. Непопуларне промене почну да се најављују много пре него што ће се десити. Оне се одлажу јер, наводно "још није тренутак". Али сигурно ће се десити. Метод одлагања осигурава да људи не осете тежину промена, одједном. Предходно навикавање на саму помисао о непопуларним мерама, и променама, беома је важан корак у спровођењу тих мера. Уз одлагање иде и истовремено развијање "наде у бољу будућност" која ће, наравно стићи управо са мерама које су можда непопуларне али, свакако неопходне.

Буђење емоција. Емоције онемогућавају разумно просуђивање. Критичку свест замењују емотивни набоји као што су страх, бес, мржња, еуфорија, обожавање. Буђење емоција отвара приступ ка несвесном. Медији, онда, на том, несвесном нивоу, обликују и изазивају идеје, бриге, жеље, надања, бојазни, па и одређене начине понашања.

0 коментара:

Постави коментар

Радански триптих

Радански крст

И крст лево сечен 2002 манасти Св.Спиридона код Бојника, а други сечен 2010 село Магаш испод Радана. Са по 33 год. старости.Трећи село Прилужани.

Богородица достојно ест

  © Copyright2010 Slike i zakon postanjaDesign by Izrada sajta 2009

PVC stolarija | Selidbe | Sudski tumac | Back to TOP  
Akumulator Auto stakla Servis letve volana Servis servo pumpe Adaptacija stanova Beograd Sigurnosna vrata decije torte svadbene torte torte laminat